رنگ اپوکسی چوب

خرید و فروش رنگ اپوکسی چوب

,

رنگ اپوکسی چوب در فروشگاه های لوازم هنری و عرضه کنندگان لوازم صنعتی و شیمیایی نظیر رنگ فروشی ها قابل خرید و فروش هستند. رنگ های اپوکسی چوب به منظور لایه محافظتی در برابر عوامل محیطی و ایجاد جلا و شکوه بیشتر بر روی سطوح کارهای مختلف من جمله کارهای چوبی در ایران طرفدارای خاص خود را دارد و فروش آن نیز در حال حاضر بالاست.

قابلیت های رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی چوب

رنگ های اپوکسی دارای دو نوع سخت کننده(هادنر) به نام پلی آمید و پلی آمین هستند که میزان مقاومت نوع پلی آمید در برابر شرایط جوی بهتر است و در مقابل هادنر پلی آمین مقاومت بیشتری در مورد عوامل شیمیایی و محیطی از خود نشان می دهد.

علت فروش بالای این نوع رنگ، چسبندگی و مقاومت بالا در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی است و دیگری به علت اینکه می توان بدون دردسر سطح وسیعی از سطوح مختلف نظیر چوبی، بتنی، فلزی و غیره را با آن پوشش داد.

ویژگی های رنگ اپوکسی

  • پوشش های رنگ اپوکسی باعث ایجاد لایه ای محافظی در برابر آب و آلودگی ها می گردند.
  • در برابر نیروهای مکانیکی از قبیل ضربه، فشار و سایش مقاومند.
  • قبل از استفاده باید حتما سطوح مورد نظر عاری از هر گونه گرد و غبار و کثیفی باشد تا هم کیفیت کار بالا رود هم به لحاظ زیبایی کار باید رعایت شود.
  • این رنگ ها علاوه بر نیروهای مکانیکی دارای مقاومت در برابر مواد شیمیایی نظیر اسید، الکل ها و روغن ها و سایر مواد قلیایی نظیر نمک هستند.
  • طول عمر بالایی دارند.
  • به عنوان عایق در برابر جریانات الکتریکی عمل می کنند.
  • به دلیل سطح صاف و صیفلی که دارند نظافت ان به راحتی صورت می گیرد.

قیمت رنگ اپوکسی چوب

جهت تهیه رنگ اپوکسی اگر بخواهیم به صورت عمده باشد مسلما قیمت آن ارزان تر است.

قیمت این رنگ ها معمولا 2 تا 3برابر رنگ های روغنی ساختمان است که این قیمت بالا به دلیل ضخامت بالای اجرای آن بر روی کار است و همچنین به خاطر مقاومت آن نسبت به سایر رنگ های صنعتی در برابر عوامل شیمیایی و فیزیکی، دلیل دیگری است.

معایب رنگ اپوکسی چوب

رنگ اپوکسی چوب

علاوه بر ویژگی های مثبت زیادی که این نوع رنگ دارد دارای معایبی نیز هست که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در برابر نور خورشید مقاوم نبوده و در اثر تابش مسقیم آن پس از مدتی شفافیت و درخشندگی خود را از دست می دهد.
چون این نوع رنگ با قویترین حلال ها ترکیب شده و جزو رنگ های فوری است به همین دلیل باید در هنگام اجرای رنگ های اپوکسی احتیاط زیادی را به کار برد چون به دلیل دارا بودن مواد اشتعال زا به سرعت با کوچکترین جرقه موجب آتش سوزی می شوند.